İlk Marka Hz. Âdem mi? - Serhan OK
Hayat Âdem babamızla başlamışsa, tarihin ilk markası da
kesinlikle odur. Bir adı, bir varoluş amacı, bilmesek de özgün bir yüzü,
vücut şekli, hiç duymamış olsak da özgün bir sesi, hiç tanımasak da bir
kişiliği vardı. O bir markaydı ve tarihin ilk markasıydı.
Uzun süren araştırmaları ve düşünme seansları sonucu tarihin ilk
markasının Hz. Âdem olduğunu “keşfeden” Serhan Ok, marka kavramının
insanın doğasından beslenerek ortaya çıktığını belirtiyor ve bu
düşüncesini şöyle ifade ediyor: “Bugün iyi bir marka yaratmak için
yapılmak istenen şey, tam olarak markanın hedef kitlenin gözünde bir
insan hüviyetine bürünmesini sağlamaktır. Tutarlı ve güvenilir bir insan
yaratmak… Prensiplerini, zevklerini ve rakiplerinden ayrışan
özellikleri tasarlamak… Ona bir ad, bir ses, bir dış görünüş vermek…”
Kendisi de bir marka danışmanı olan Serhan Ok, İlk Marka Hz. Âdem mi?
ismini taşıyan kitabında, ortaya attığı bu ilginç sorunun yanıtını
kapsamlı bir şekilde veriyor. Ok, iddiasını sağlam temellere oturtmakla
kalmıyor, bu bakış açısı üzerinden bir markanın nasıl yaratılacağını,
yaşatılacağını ve yönetileceğini de anlatıyor.
Marka danışmanlığına gönül verenler kadar kendi markasını yaratıp yönetmek isteyenlere de yepyeni bir pencere açacak olan İlk Marka Hz. Âdem mi?, zengin örnekleri ve vaka analizleriyle meraklılarına ışık tutacak.
İDEFİX‘te İNKİLAP‘ta KİTAPYURDU‘nda YEM KİTABEVİ‘nde KİTAPAĞACI‘nda.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder